dinsdag 3 april 2012

Gare du Nord 5 November 2011 Patronaat Haarlem

Op 5 November ben ik met vrienden meegegaan naar een band waarvan ik alleen de naam kende: Gare du Nord. Een dag tevoren even wat filmpjes op Youtube bekeken zodat ik een beetje wist wat me te wachten stond.  Beloofde wel iets goeds…dus we installeerden ons vlak voor het podium.

Wat een fantastisch concert! Holy moly wat een strot heeft die dame! En een wulps lichaam, heet dat zo? Alsof ik naar een levend en zingend venusbeeld zat te kijken: vrouwelijk!! Inmiddels moeder van een baby van 5 maanden, dat verklaard wellicht de weelderige rondingen die haar niet misstaan. Na een aantal nummers verdween deze dame van het podium, wat mij deed opmerken: wat moeten die mannen nou zonder haar? Nou dat werd snel duidelijk. De chemie tussen de bandleden spat van het podium. Na dit intermezzo verscheen onze diva in een prachtige knalrode jurk opnieuw op het podium, waauw

Hoewel ik de nummers dus niet kende, op een enkele cover na, was het zeker genieten en swingen. Te beginnen met bluesy nummer Marvin and Miles. Dat ik zowaar herkende van de youtube filmpjes die ik had bekeken. Het is me dan nooit helemaal duidelijk of dit een teken is dat het snel zal gaan vervelen, dat moet de toekomst uitwijzen. De uitvoering van Summertime was zeker charmant en meeslepend met een iets andere tekst dan mij voor de geest stond, maar niets vergeleken met de tekst van een nummer van de cd Sex ‘n’Jazz. Waar ik verstond: ‘I‘ve got something in my mind’, bleek dit ‘in my mouth ‘ te zijn, zodat in dit geval ‘a dirty mind is a joy forever’ maar weer gedemonstreerd werd

Kennelijk was het een mix van oud werk en nummers van de nieuwe cd Lilywhite Soul, die uiteraard verkrijgbaar was na het optreden, met het aanbod te signeren, hetgeen niet noodzakelijkerwijs op de cd hoefde te gebeuren.
Er werd een stevig potje sax geblazen, behoorlijk tekeer gegaan op diverse gitaren, lekker gebast. Het swingt, is aanstekelijk en de zaal ging moeiteloos mee. Dish of the day: bring a little laughter, shine a little light on everyone who ‘s coming your way, daar word je toch gewoon vrolijk van?

Give me more of these surprises! It was a beautiful day zal ik maar zeggen! Sax soloooo! Ik ga Billy Holiday zoeken op Youtube

ReginA

Geen opmerkingen:

Een reactie posten