zaterdag 13 september 2014

Songs of innocence. U2

Enige dagen terug stond ineens de nieuwe cd van U2 in de iTunes accounts van miljoenen mensen. Gratis. Al gaan er geruchten dat de werkelijke kosten van deze release in de vele nullen achter het cijfer 1 lopen.

Jaren geleden, zelfs in het pre-WoNo Magazine tijdperk, hadden uw hoofdredacteur en schrijver dezes een discussie over The Rolling Stones, te tijden van 'Bridges to Babylon'. Wij stonden nogal tegenover elkaar aangaande het maken van muziek en leeftijd. Het uur van de waarheid voor toenmalig groot-U2 fan Bernd is aangebroken nu de heren van U2 de tweede helft van de 50 in leeftijd hebben bereikt. Hier "de recensie" van Bernd.


Ik hoorde veel geklaag over door Apple niet voldoen aan 
cookie-wetgeving, omdat ongevraagd zomaar U2-bestanden op iPhones 
waren gezet. Maar wat was mijn vrouw daar blij mee: ik kon het album op 
mijn iPhone niet vinden. Blijkt dat ik iTunes Store er niet op heb 
staan. Waarschijnlijk met een jailbreak van het toestel verwijderd of 
iets dergelijks. Nooit gemist, overigens.
 
Heb verder geen poging gedaan om de bestanden te downloaden en te 
beluisteren, want U2 hedentendage interesseert me niet zo. En dat is 
niet omdat ik, onontkoombaar, ouder word en connecties met een band 
uit de jaren tachtig wil vermijden om te voorkomen als 'oude lul' te 
worden weggezet. Nee, want dan zou ik ook wel op latere leeftijd nog 
een oorbel in mijn oor hebben laten zetten en motorrijles zijn gaan 
nemen. Wat is het dan wel?! Waarschijnlijk een of ander ongefundeerd 
vooroordeel over uitmelken of iets dergelijks dat ik niet uitschrijf 
want dat kost me te veel tijd. (Daarom ben ik ook voorstander van  
multiple choice antwoorden.)
 
Een recensie lukt me daarom ook niet. 
 
Waar ik je wellicht wel blij mee kan maken is een recensie van een  
concert van Stromae dat ik ergens in november in de Ziggo Dome ga 
bijwonen.
 
Bernd 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten