donderdag 7 maart 2013

Bettie Serveert live in Het Paard, 28-02-2013


Bettie Serveert door HareD

Je kunt hier luisteren naar 'Shake-her'.

Ze is vijftig. Ik weet het niet zeker maar dacht ergens gelezen te hebben dat ze, al dan niet keurig, getrouwd is met de gitarist. Ze komt op in een strak kort jurkje en hoge hakken, hangt haar gitaar om, prutst wat met een zendertje op de gitaarriem en dan: dan komt er toch een lekkere bak herrie uit. Feest!


Het is dat de mannelijke versie van een groupie een stalker is. Stalken is verboden en ik pleeg mij in de regel binnen de marges van de wet te bewegen. Maar anders….! Dan zou ik graag een deel van mijn tijd besteden aan het bewonderen van Carol. Carol van Dyk om precies te zijn, frontvrouw van Bettie Serveert. Om het even plat, maar recht uit mijn hart te zeggen: wat een gaaf wijf! 


De setlist, door HareD
De nieuwe cd van Bettie Serveert, Oh Mayhem, is al goed ontvangen op dit blog en dat is volledig terecht. Live staan de sterke nummers van dat album ook als een huis. ‘Had2byou’ en ‘Mayhem’ zijn heerlijke concertnummers. Maar mijn persoonlijke favoriet is het laatste nummer van de CD: ‘D.I.Y.’ Wat een fijne compositie: stevig, maar aanstekelijk, uptempo, gevarieerd en melodieus. Kun je mij voor wakker maken. 
De uitverkochte kleine zaal van het Paard kon het allemaal wel waarderen, net als de mooie selectie uit het rijke oeuvre van de Betties, zoals ‘Kids Allright’, ‘Tom Boy’ en natuurlijk ‘Palomine’. Ze bestaan al sinds 1991, ze vierden grote successen (zie bijvoorbeeld de recente documentaire over hun Amerikaanse tour na Palomine), zijn nooit echt weggeweest en ze spelen nog altijd als een dolle. Gaat het zien en luisteren!

HareD

Je kunt Oh Mayhem hier bestellen


en hier

   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten