dinsdag 29 mei 2012

Het draailierfestival in Marolles


Foto Marolles, Wil
Verbaasd, verrast en verrukt was ik over het optreden van de muziekanten van de nostaligische draailieren.
 
Ik moet toegeven dat ik de enige van het gezelschap was die NOOIT van draailieren gehoord had, laat staan beluisterd.

Tijdens onze vakantie was ik op bezoek bij vrienden in Marolles. Via pamfletten her en der geplakt, werden we op de 21st juni naar de Montenoison gelokt,  een berg met een prachtig klein oud kerkje erop. En natuurlijk ook een bijbehorende begraafplaats. Want ook in Frankrijk is er niemand onsterfelijk.
Dansen op muziek van de draailier, foto Wil


Door de plaatstelijke 'buurtvereniging' was er een  picknick georganiseerd - maar wel zelf je lekkernijen meenemen -  opgeluisterd door de leden van de École de musique de Haute-Nievre. Ik heb een stukje van de muziek opgenomen met mijn foto-camera maar helaas via dit medium niet te beluisteren.

Foto Marolles, Wil
Het was een prachtige avond  waar jong en oud zichtbaar genoot van de klanken , de sfeer en de harmonie. Zelfs een moeder en dochtertje 'draaiden' een dansje. (zie foto ) .Het was alsof de tijd even stilstond: een Monet-achtig tafereel. Veel mooier dan ik het in woorden kan uitdrukken.

Wil

Geen opmerkingen:

Een reactie posten