zaterdag 30 april 2022

WoNoLonGreaD: Jaco Benckhuijsen


 

 

 

 

 

 

Onlangs heb ik Jaco Benckhuijsen geïnterviewd. Musicus, componist, docent aan het Conservatorium van Amsterdam, avonturier, schrijver, fotograaf en naar nu blijkt ook filosoof en duurzaamheidsdenker (en -doener ook, trouwens).

 Ik dacht aan een kort interview van één à twee A4-tjes. gewoon over zijn schitterende album 'Man in het Wild. Maar het werd een prachtig verhaal. Een verhaal dat de tijd nodig heeft.

In de tijd dat ik met Jaco heen en weer aan het mailen was over dit interview (we zijn allebei nogal druk, geloof ik) stuitte ik op een mooie spreuk:

    Als je omgaat met kippen ga je kakelen.
    Als je omgaat met arenden ga je vliegen.
    (Bron onbekend)

Daar moet ik nu steeds aan denken. Ik ben een beetje gaan leren vliegen van mijn gesprek met Jaco.

Neem even de tijd voor dit verhaal en laat je ook inspireren.

Je vindt het interview hier: https://winopenris.nl/wono/interview-jaco-benckhuijsen.pdf.

Wino Penris

 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten