zaterdag 9 april 2016

RE:Freshed Orchestra, Melkweg, Amsterdam, Maandag 4 april 2016

Foto: Jan de Bloois
Release party

Een crowdfunding met tot doel het eerste complete album te maken. Dat is geen simpele opdracht met 17 muzikanten die allemaal ook solo optreden en andere projecten doen… En wat is het toch geweldig die dan weer samen te zien als Re:Freshed Orchestra! 

Voor mij de sensatie in Nederland van de laatste 3 jaren ! Want het is alweer meer dan 3 jaar dat ze bij elkaar zijn in nagenoeg dezelfde samenstelling. Ze hebben twee keer de Uitmarkt in Amsterdam geopend.

Met bandleider Alexander van Popta (keyboards) en mede-oprichter  Furlan Felter als de as van het collectief, omringd door zeer goed geschoolde muzikanten. Van hip hop tot R&B met klassieke invloeden gemixed met funk, soul en jazz. Ja, wat niet?, zou ik bijna zeggen.


Foto: Jan de Bloois
De frontvocalisten Poliana en Esperanza (Pink Oculus) stelen samen met dr. Rum de show. Het is een waanzinnige belevenis dit collectief live te zien. En ja, het was een album release, dus als donateur heb ik trouw de CD meegenomen. Maar eigenlijk is er maar één manier om Re:Freshed te beleven en dat is live! Hopelijk volgt er snel weer een tour.

Foto: Jan de Bloois
Eigenlijk doe ik al het talent ernstig tekort door niet iedereen apart te benoemen: de blazers, cello, violen, drummer, DJ, gitarist, bas, percussie... Ik ga dat nu niet doen, maar ik merk daarbij wel op dat iedereen
in deze band een toptalent is. En dus zeg ik "ga ze gewoon zien binnenkort! En laat je re:freshen."

 

Jan de Bloois
 
Foto: Jan de Bloois

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1363316

Je koopt het album hier op Bol.Com:

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten