donderdag 7 december 2017

Kairos. Een meditatie op hedendaagse muziek

Iedere maand recenseert Wo. de wonderlijke, muzikale wereld van .No, zoals Wo. het altijd zo ongeveer beschrijft. Ditmaal laten we .No eerst zelf aan het woord. Zijn inleiding bij Kairos van de maand december 2017 is te mooi om zo maar voorbij te laten gaan. Hoe een mens inspiratie op kan doen! Later volgt de recensie van Wo.



4 november 2017 vroeg in de ochtend. Ik ben op weg naar Rotterdam voor mijn eerste afspraak van de dag. Moet overstappen in Utrecht. Op het perron staat een groepje jongeren. Ze zijn druk met elkaar in gesprek. Druk. Als ze maar niet in dezelfde coupé terechtkomen als ik. Ik wil nog wat leeswerk doen. Terwijl we wachten zwelt de groep aan tot een mens of 12. Het perron loopt nog aardig vol voor een zaterdagochtend. Geroutineerd beweeg ik naar de deur als de trein eraan komt. Zo, ik zit. Even later vult de kleine coupé zich met de jongeren. Ze zijn druk, lijken zelfs een beetje uitgelaten of misschien wel nerveus. In de buurt van Gouda hoor ik ze opeens zacht neuriën. Het geneurie zwelt langzaam aan tot een prachtige close-harmony-versie van ‘Love Never Felt So Good’. Op het balkon begint de man met het probleem nu steeds harder te schreeuwen. Hij wil zijn aandacht terug! Maar het lukt hem niet. De Vocal Group Utrecht op weg naar het Balk Top Festival in Rotterdam heeft de trein in haar ban. Ze zijn maar achtste geworden. Als dat terecht is, heb ik een heel erg mooi festival gemist! Wat een mooi begin van de dag. Een dag die trouwens eindigde met een optreden van Jeroen Elfferich en Nico Moll in Delft. Wat een mooi einde van de dag. Wat een mooie dag!

Natuurlijk hoort u vandaag de Vocal Group Utrecht met het prachtige nummer Run to You. Ook heel bijzonder: Smoor van Peter en Anna Clijssen. Dit multitalentenduo verrast iedere keer weer. U hoort ook twee tracks van twee verschillende cd’s van Jorg Verhoeven, ook al zo’n multitalent. En u hoort een nummer van een oudere cd van Jeroen Elfferich. Verder weer veel oude bekenden in Kairos.

.No

Geen opmerkingen:

Een reactie posten