dinsdag 15 mei 2012

WoNo Magazine 12.2 is uit

Beste lezers van het blog,

De basis van dit blog is een magazine dat per e-mail wordt verspreid onder de leden. Het blad wordt gemaakt door en voor de leden. Lidmaatschap kost precies één e-mail. Het nieuwe nummer 12.2 is tijdelijk verkrijgbaar via deze link.

In ruil vragen we een reactie op deze vraag:


"Er is iets dat mij eigenlijk al tientallen jaren heeft verbaasd: de strijd die er tussen de fans van The Rolling Stones en The Beatles bestaat. Eentje had zijn laatste nummer 1 hit in 1970 en een ander zijn laatste in 1990 (hoewel die ervoor in 1973 was). Het is een discussie die al ruim 45 jaar loopt; zelf liep ik er in de zeventiger jaren ook tegenaan.  Je bent voor de één of je bent voor de ander. Van de ene heeft de zanger een academische opleiding, van de andere is het maximaal kunstacademie. Van de een zing ik alles mee, de ander kan ik bijna niets meezingen. Mijn kinderen herkennen de ene (ben ik schuld, besef ik) en de andere weer niet. Van beide zijn er wat originele leden overleden ondertussen. De een heeft ruim het dubbele aan albums uitgebracht als de ander. Van de andere zijn meer compilatie en ‘speciale’ albums. Eentje stond in 2010 nog met acht nummers in de Single top-100 van 2010, de ander had met een oud nummer uit 1972 hoge noteringen in twee andere lijsten (waar ik overigens nog nooit van had gehoord). Ik vind dat de ene absoluut twee mooie nummers heeft gemaakt, maar de andere vele albums vol die ik steeds weer opzet.
Wat maakt de één nou beter dan de ander? Wat maakt dat je een fan bent van The Rolling Stones of The Beatles. Wat heeft je jeugd beter gemaakt door hen? Deel je herinneringen en je mening met ons. Ik zal het zeker doen.

Wonovice"

De oproep is duidelijk. Plak hem in reactie onder het blog. Later worden ze verzameld voor WoNo Magazine #12.3

Hartelijke groet,

de redactie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten